Pēdējo 10 līdz 15 gadu laikā augstas izturības tērauds tiek izmantots daudz vairāk, nekā standarta tērauds un citi krāsainie metāli. Arī tādi vieglie materiāli kā alumīnijs un kompozītmateriāli tiek lietoti daudz biežāk.
Jebkurā modernā automašīnā blakus ļoti izturīgiem materiāliem ir atrodami īpašas konstrukcijas materiāli, kuru uzdevums ir absorbēt jebkuru triecienu, lai pasargātu transportlīdzekļa pasažierus.
Augstas izturības tērauda elementu izmantošana ļauj samazināt paneļa biezumu, tādējādi padarot automašīnu vieglāku, bet vienlaikus saglabājot augstus drošības standartus avāriju gadījumā.
Izmaiņas ir vērojamas arī tajā, kā tiek konstruēta auto virsbūve – pateicoties jauniem materiāliem, retāk tiek izmantota punktmetināšana, kā vietā vairāk tiek izmantotas līmes un kniedes, kas prasa pielietot dažādas jaunas remonta metodes, piemēram, cietlodēšanu un kniedēšanu apvienojumā ar līmēšanu.
Tādējādi mainās pieeja tam, kā ir jāveic mūsdienu automašīnu remonts:
Augstas izturības tēraudam ir daudz zemāka siltumnoturība, bet plānākiem paneļiem ir nepieciešamas precīzākas nolīdzināšanas un slīpēšanas metodes, lai novērstu strukturālās integritātes zudumu.
Remonta darbnīcās veiktos nolīdzināšanas un slīpēšanas procesus var iedalīt vairākās jomās:
3M piedāvā savus risinājumus visiem šiem darbiem, kas palīdz vairot produktivitāti un daudz vienmērīgāk pāriet uz krāsošanas darbiem, lai veiktu nobeiguma apdari.
Ir pieejams plašs vienkomponenta poliuretāna līmju klāsts vējstikla, sānu un aizmugures logu līmēšanai. Līmes ir pieejamas dažādu izmēru iepakojumos un kārtridžos, un tās var viegli uzklāt, izmantojot 3M™ aplikatorus. Ir pieejamas trīs līmes versijas ar cietēšanas laiku viena, trīs vai astoņas stundas.
3M piedāvā dažādus savienojuma vietu noblīvēšanas risinājumus auto virsbūves darbu vajadzībām – apvienojumā ar dažādiem aplikatoriem var panākt, ka nobeiguma apdare pilnībā atbilst oriģinālā ražotāja dizainam. 3M piedāvā plašu izvēli gan standarta savienojuma vietu, gan mitrās apdares procesu, gan izsmidzināmo savienojuma vietu hermētiķu gadījumā.
Ja nav iespējams veikt pilnu metināšanas procesu vai nav vēlams automašīnai uzstādīt nestrukturālu rezerves daļu, var pielietot 3M paneļu līmēšanas procesu, veicot remontu.
Ja līmēšanas procesā ir nepieciešams izmantot patiesi strukturālu līmi, 3M strukturālā līme "Impact Resistant Structural Adhesive" ir tieši tas, kas jums ir vajadzīgs. Vairāki ražotāji iesaka to sadursmes spēku absorbcijai; šo līmi var izmantot arī strukturālām detaļām.
3M™ Accuspray™ HGP izsmidzināšanas pistole un PPS™ spiediena tvertnes ir paredzētas izteikti viskoziem pārklājumiem, piemēram, šasijas aizsargpārklājumam, spēcīgam gruntējumam un funkcionālajam pārklājumam.
Spējot kontrolēt biezumu un apdari, sistēma samazina produkta un laika izšķērdēšanu, padarot to par efektīvu un reizē racionālu procesu, turklāt arī nepieciešamība veikt tīrīšanas darbus tiek samazināta līdz minimumam. Accuspray™ padeves uzgaļi/sprauslas ļauj uzklāt dažādas tekstūras pārklājumus, kas nozīmē to, ka ir iespējams pielāgoties dažādām atšķirīgām oriģinālā ražotāja tekstūrām, lai iegūtu vēlamo apdari.
Tā kā autobūvē tiek izmantoti ar vien jauni materiāli, gan nozares organizācijas, gan oriģinālie ražotāji uzsver nepieciešamību izmantot vaskus atvērumu aizsardzībai, lai novērstu koroziju.